game internet mobile technologie

Zmasowany atak tabletów

Tablety zaczynają ostro mieszać na rynku komputerów. Według danych zebranych przez firmę IDC, sprzedaż PC’tów ma zmaleć w tym roku o 8%, natomiast przed końcem 2015 roku sprzedaż tabletów ma przegonić sprzedaż zarówno komputerów stacjonarnych, jak i laptopów.

Liczby mówią same za siebie – w 2012 roku sprzedano 144.5 miliona tabletów. W 2013 przewiduje się, że ich sprzedaż wzrośnie aż o 59% do 229 milionów sztuk. Ciężko jest się dziwić – do przeglądania internetu większości osób niepotrzebny jest komputer z i7 na pokładzie. Choć zapewne sprzedawcy z Media Markt się ze mną nie zgodzą.

ipads

Podobnie jak ze smartfonami, popularność tabletów rozpoczęła się od Apple’a i wypuszczenia na rynek iPad’a. Jednak za obecnym wzrostem sprzedaży stoją głównie dużo tańsze alternatywy oparte na Androidzie.

IDC zakłada również, że urządzenia z mniejszym ekranem, czyli z 7-calowym prześcigną sprzedaż 9.7-calowych. Powód? Przeważnie cena – wystarczy spojrzeć na popularność Amazon Kindle Fire.

Innym argumentem jest poręczność mniejszych tabletów. Jasne, iPad Mini jest wygodniejszy do czytania książek, jednak do większych zadań 9.7-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości raczej nie ma sobie równych. Nie wyobrażam sobie prezentowania klientowi projektu na 7 calach.

Jednocześnie IDC nie przewiduje konkretnego spadku w sprzedaży laptopów, co jest całkiem logiczne, jeśli nie jesteś nastolatkiem i do życia oraz pracy potrzebujesz czegoś więcej niż Facebook’a i Twitter’a. Wykresik poniżej.

idc_tablet_pc_projections_2013

Jakub Oszczepalinski / 30 maja 2013

blog comments powered by Disqus